Mijn week in foto’s #2 (week 38)

0 0

Vorige week ging ik samen met mijn man en zoontje een weekje naar Duitsland op vakantie. Het leek mij leuk om dit weekje vast te leggen d.m.v. een plog. Kijk je mee naar wat ik allemaal deed?
NB: ik zou vandaag eigenlijk een artikel plaatsen over producten die mij het afgelopen halfjaar hadden teleurgesteld. Er zijn echter een paar limited producten die ik eerst wil reviewen op mijn blog. Ook wilde ik graag deze plog laten zien. Daarom heb ik besloten het artikel over de teleurstellingen 2 weken op te schuiven :)

Maandag 14-09
Plog 14-09

Maandagochtend bestond uit het inpakken van de koffers, het inladen van de auto en het poetsen van het huis. We gingen naar Bad Bentheim. Dit ligt net over de grens en is vanaf Vianen nog geen 2 uur rijden. We konden pas om 15u het huisje in, dus voor dit soort klussen hadden we nog perfect de tijd ’s ochtends.
Onderweg gingen we als eerst langs de Subway om een broodje voor de lunch te halen. Ik neem altijd een broodje met pittige kaas en tonijnsalade. Je kan nu ook creamy avocado als toevoeging nemen. Dit nam ik om te proberen, maar voor het broodje dat ik altijd neem vond ik het niet van toegevoegde waarde. Daarna was het daadwerkelijk tijd om naar de oosterburen te rijden.
We verbleven in een huisje van het Roompot Ferienresort “Bad Bentheim”. Koos konijn was er speciaal voor de kinderen en trad ’s ochtends en ’s middags (voor het avondeten) op. We gingen na het uitpakken van de koffers kijken.

Plog 14-09 Plog 14-09

We hadden geen zin meer om boodschappen te doen en besloten om op het park wat te eten. We hadden bonnen voor gratis drinken en stokbrood met kruidenboter, dus die konden we mooi gebruiken. Ik nam spagetti met rucola en parmezaan. Daarna nam ik een douche en keken we nog wat televisie. Ondanks dat we in Duitsland vakantie hielden, was het park afgestemd op Nederlanders. De medewerkers spraken vrijwel allemaal Nederlands en ook hadden we in het huisje een aantal Nederlandse televisiezenders.

Dinsdag 15-09
Plog 15-09

Dinsdagochtend begon met een lekker ontbijtje. Op het park zat een kleine supermarkt waar je o.a. verse broodjes kon kopen. Daarna gingen we de fietsen halen. We hadden voor de hele week namelijk fietsen gehuurd.
Helaas begon het toen te regenen. We besloten om eerst maar een grote supermarkt op te zoeken. Ik wilde graag naar Kaufland, ik moest namelijk Knödel en poeder voor Reibekuchen inslaan. Er waren al allerlei kerstlekkernijen in de supermarkt te vinden. Dat vond ik helemaal niet vervelend, want dat betekende ook dat ze Lebkuchen en -Herzen hadden. Puur jeugdsentiment en natuurlijk nam ik er wat mee.

In de middag begon het op te klaren en besloten we naar het centrum van Bad Bentheim te fietsen. Dit was vanaf het park 2 km. Deze leuke poppen kwamen we tegen in het centrum. We wilden de burcht bezoeken, maar helaas was deze vanwege filmopnames beperkt toegankelijk. We kregen het advies om op een andere dag terug te komen en dat deden we.
We gingen terug het centrum in en namen bij een café een drankje. We gingen verder het centrum verkennen en namen vervolgens bij een bakkertje een gebakje. Deze waren erg lekker.

Plog 15-09

’s Avonds aten we een schnitzel met komkommersalade en aardappeltjes met spek en ui. Makkelijk en lekker. Daarna gingen zoonlief en ik in bad met deze heerlijke bruisbal van Lush. Ik brak hem in 4en zodat ik er meerdere dagen van kon genieten. Daarna keek ik nog wat televisie en was het alweer tijd om te gaan slapen.

Woensdag 16-09
Plog 16-09

We wilde erg graag een dagje winkelen in Osnabrück of Münster. Omdat we graag een beetje rustig wilde winkelen besloten we op woensdag te gaan. Dan is het vaak toch wat rustiger dan in het weekend. We besloten om naar Münster te gaan. Een erg leuke stad. Voor de lunch nam ik deze wrap met tonijn bij Nordsee. Natuurlijk moesten ik ook even langs de M.A.C. in de Douglas. Ik nam M.A.C. Soft & Gentle mee. Ook verkochten ze in deze Douglas kwasten van Zoeva. Ik kocht een poeder- en bufferkwast.
Na het winkelen (en het even bijkomen thuis), zochten we een Sushi restaurant op in Enschede; mr. Hu. Wat erg leuk was aan dit restaurant, is dat je ook zelf je gerechten kun grillen. Toch vonden we de kwaliteit van het eten minder. In elk stukje sushi zat komkommer en dat vond ik jammer. Het was voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Donderdag 17-09
Plog 17-09

Op donderdag besloten we om naar het nabijgelegen plaatsje Nordhorn te gaan fietsen. Het was een mooie route om te fietsen, met veel weides en bos. Het was ongeveer 25 km fietsen vanaf ons huisje op het park naar het centrum van Nordhorn.
We wilde het dierenpark bezoeken, maar eenmaal daar besloten we het centrum te gaan verkennen. Na zo’n fietstocht moest wel eerst de maag gevuld worden. Ik nam een heerlijke berlinerbol bij een bakker.
Ik vond het centrum echt heel leuk. Gezellig, sfeervol, leuke winkels. Bad Bentheim heeft een heel klein centrumpje met een paar winkels. Het centrum van Nordhorn is een stuk groter en heeft ook winkels als H&M, Douglas, etc. Maar toch ook een aantal minder bekende winkels. Aan het centrum ligt ook een vrij groot park met allerlei kunstobjecten. Dit park hebben wij bezocht en is ook heel mooi. Ik kan het zeker aanraden om een bezoekje aan het centrum van Nordhorn te brengen als je er eens in de buurt bent.

Plog 17-09

Daarna was het tijd voor weer een flinke rit naar huis. We volgden nu een andere route, waardoor we weer een boel nieuwe dingen zagen. Helaas kregen we onderweg ook een flinke hoosbui op ons hoofd. Eenmaal terug in het huisje kropen we eerst onder de douche om op te warmen. Omdat we geen zin meer hadden om te koken aten we een pizza bij een plaatselijke pizzeria (Antalya). Ik nam een pizza met tonijn en ananas. De pizza’s waren niet duur (Tussen de 5 en 7 euro voor een grote pizza, de kleine varianten waren nog goedkoper) en ze smaakte erg goed. Zeker een aanrader!
Eenmaal terug in het huisje had ik het nog steeds koud, dus ging ik lekker in bad en naar bed.

Vrijdag 18-09
Plog 18-09

Ik was vrijdagochtend bijtijds wakker. De hele week had mijn man al de broodjes gehaald ’s ochtends, dus nu ging ik dit maar eens doen. Ik nam een broodje met kaas en mozzarella. Ik hou helemaal niet van mozzarella, maar dit broodje vond ik erg lekker. Omdat het lekker weer was, besloten we om naar het dierenpark van Nordhorn te gaan. Dit keer gingen we overigens met de auto 😉

Het dierenpark was erg mooi. Ik had verwacht dat we er zo doorheen zouden zijn; dat het maar een klein park was. Uiteindelijk zijn we vrijwel de hele dag geweest. Wat ik zo leuk vind aan dierenparken in Duitsland is dat de entree vaak helemaal niet zo duur is (dit park kostte €8,50 per volwassene) en dat je vaak de dieren kunt voeren en veel dierenverblijven toegankelijk zijn. Zo ook hier. Ontzettend leuk voor mijn zoontje ook. Hij heeft heel veel dieren kunnen aaien en knuffelen en genoot daar zichtbaar van. Ik vind het park zeker een aanrader.
Voor de lunch namen we frietjes en daarna nam ik ook nog een gebakje.

Plog 18-09

’s Avonds aten we een pofaardappel met wortelen en gemarineerde zalm. De zalm hadden we bij de Lidl gekocht en hij was echt ontzettend lekker. We hadden nog wat donuts, dus deze namen we als toetje.
Na een heerlijk bad was het tijd voor Flikken. Mijn man kijkt het sinds dit seizoen ook mee, dus dat konden we mooi met z’n tweeën kijken. Ik had bij de Lidl ook een bakje sushi gekocht. Deze was ook ontzettend lekker! Dat had ik niet verwacht.

Zaterdag 19-09
Plog 19-09

Na het ontbijt besloten we te gaan zwemmen. Tegenover het park was een zwembad en bij de boeking van het huisje kregen we ook toegangskaartjes voor 1x zwemmen. Het zwembad was niet heel groot, maar wel heel sfeervol. Voor peuters was er genoeg te doen. Ook het eten in het zwembad was goed.
Op de kruising tussen het zwembad en het park staat een boekenkast. Hier mag je een boek uit pakken om te lezen en later weer terug te zetten. Of om te ruilen met een van je eigen boeken. Ik had al wel eens van it concept gehoord en ik vond het leuk om dit nu daadwerkelijk eens tegen te komen.

Na het eten (wat ik vergat op de foto te zetten) gingen we wandelen door het park en het nabijgelegen bos. De naaldbomen (?) gaven mij een gevoel van kerst. Stiekem heb ik veel zin in de komende maanden. De maanden naar de feestdagen toe vind ik altijd heel sfeervol. De kou vergeet ik dan voor het gemak maar even.

Plog 19-09

Ik ging wederom in bad en daarna keken we op de bank naar de film Puss in boots. Uiteraard met wat lekkers erbij.

Zondag 20-09
Plog 20-09

De laatste échte dag van de vakantie alweer. Na het ontbijt gingen we opnieuw naar de burcht. Dit keer konden we deze wel bezoeken en dit hebben we gedaan. De foto rechts onderin is het uitzicht vanaf de burcht. Zo mooi.

Plog 20-09 Plog 20-09 Plog 20-09

In de burcht kon je ook de gevangenis bekijken en een ruimte die vermoedelijk vroeger werd gebruikt voor pijnlijke verhoren. De foto rechts bovenin heb ik in deze ruimte gemaakt. Ik word spontaan claustrofobisch van de gedachten in zo’n kleine kamer opgesloten te zijn.
Na het bezoeken van de burcht besloten we bij een cafe er schuin tegenover te lunchen. Het was erg druk en ik snap wel waarom. Het eten was heerlijk! Niet duur en je kreeg echt waar voor je geld. Ik heb alleen geen idee meer hoe dit café heet…
Omdat het de laatste avond was, besloten we ergens wat te gaan eten. Mijn man had een Steakhouse gezien en wilde daar erg graag naar toe. Ik had verwacht dat het niet zo druk zou zijn en dat we niet hoefde te reserveren. Fout. Het was afgeladen. We hadden mazzel, er was nog één tafeltje vrij. Ondertussen bleven er maar mensen komen die weer weggestuurd werden. Een populaire tent, dat was mij al snel duidelijk. Bij binnenkomst kregen we als eerst een welkomstdrankje.

Plog 20-09

We besloten om alleen een hoofdgerecht te nemen. De sla werd als voorafje geserveerd. Als hoofdgerecht nam ik gevulde paprika (met rijst en vlees). Deze werd ontzettend leuk geserveerd. Ik verwachte één gevulde paprika, maar ik kreeg er twee. Het was ontzettend lekker! Ik was vergeten om tzatziki als saus erbij te bestellen, maar we kregen sausjes van het huis. Waaronder tzatziki. Deze was erg lekker, evenals de aardappels. Na het hoofdgerecht wilde we betalen. Er werd ons echter gevraagd of we nog heel eventjes hadden, ze hadden nog een verrassing voor ons. Nieuwsgierig naar wat er zou komen wachtten we. Ik verwachtte een kleingheidje voor mijn zoontje. Het werd echter een chocolade fondue met vers fruit! Wow! Zo lekker. En van het huis! Ik snapte direct waarom dit restaurant zo populair is. De service is goed, het eten is heerlijk en daarnaast krijg je ook nog eens zoveel extra. We bestelde alleen een hoofdgerecht, maar hadden uiteindelijk een drie gangen diner op. Ik kan dit restaurant (Steakhouse bei Mirko) echt van harte aanbevelen. Mochten wij er in de buurt zijn, dan gaan we zeker weer terug!
Na het eten ging ik nog één keer in bad en keken we nog wat televisie.

Dit was alweer de week in Bad Bentheim. We hebben ontzettend genoten. Ik vind Bad Bentheim een leuke plaats waar genoeg te doen is. Daarnaast kun je vanuit Bad Bentheim ook andere, leuke Duitse steden gemakkelijk bezoeken.
Ik hoop dat je het leuk vond om mijn plog te lezen :)